بهترین مقالات و مطالب مفید و خواندنی از هر جا

این وبلاگ شامل بهترین مقالات و مطالب مفید و خواندنی از هر جایی خواهد بود

بهترین مقالات و مطالب مفید و خواندنی از هر جا

این وبلاگ شامل بهترین مقالات و مطالب مفید و خواندنی از هر جایی خواهد بود

  • ۰
  • ۰

آیا می خواهید ویندوز 10 سریعتر اجرا شود؟ ما کمک کردیم فقط در عرض چند دقیقه می توانید هزاران نکته از این نانوا را امتحان کنید؛ دستگاه شما زیپ خواهد بود و کمتر در معرض عملکرد و مشکلات سیستم قرار می گیرد.

 

1. تنظیمات باتری خود را تغییر دهید
اگر از برنامه "باتری " ویندوز 10 استفاده می کنید ، کامپیوتر شما را کند می کنید. این برنامه باعث می شود عملکرد کامپیوتر شما به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی کاهش یابد. (حتی رایانه های شخصی رومیزی به طور معمول دارای یک برنامه "محافظ برق" هستند.) تغییر برنامه قدرت شما از "محافظ برق" به "عملکرد بالا" یا "متعادل" به شما یک افزایش عملکرد فوری می دهد.

برای انجام این کار ، برنامه Control Panel را راه اندازی کنید ، سپس Hardware and Sound> Power Options را انتخاب کنید. شما معمولاً دو گزینه را خواهید دید: "متعادل (توصیه شده)" و "محافظ برق." (بسته به نوع و مدل شما ، ممکن است در اینجا برنامه های دیگری نیز مشاهده کنید ، از جمله برخی از مارک های سازنده.) برای دیدن "بالا" تنظیم عملکرد "، روی" فلش پایین "با کلیک بر روی" نمایش برنامه های اضافی "کلیک کنید.

برای تغییر تنظیم قدرت ، به سادگی یکی از موارد مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس از Control Panel خارج شوید. "کارایی بالا" بیشترین نفاق را به شما می دهد ، اما بیشترین قدرت را به کار می برد. "متعادل" فضای شاد بین مصرف برق و عملکرد بهتر پیدا می کند. و "صرفه جویی در مصرف برق" هر آنچه در توان دارد انجام می دهد تا در حد امکان عمر باتری به شما بدهد. کاربران دسکتاپ هیچ دلیلی برای انتخاب "محافظ برق" ندارند و حتی کاربران لپ تاپ نیز هنگام وصل بودن باید گزینه "متعادل" را در نظر بگیرند - و "عملکرد بالا" را هنگام اتصال به منبع انرژی در نظر بگیرید.

 

2. غیرفعال کردن برنامه هایی که از زمان راه اندازی استفاده می شوند
یکی از دلایل اینکه ویندوز 10 کامپیوتر شما ممکن است احساس کندی کند اینست که شما برنامه های بسیار زیادی در زمینه اجرا دارید - برنامه هایی که به ندرت یا هرگز از آنها استفاده نمی کنید. آنها را از اجرا متوقف کنید و رایانه شخصی شما هموارتر عمل خواهد کرد.

با راه اندازی Task Manager شروع کنید: Ctrl-Shift-Esc را فشار دهید ، بر روی گوشه سمت راست پایین صفحه کلیک راست کرده و Task Manager را انتخاب کنید ، یا مدیر وظیفه را در جعبه جستجوی ویندوز 10 تایپ کنید و Enter را فشار دهید. اگر Task Manager به عنوان یک برنامه جمع و جور و بدون زبانه راه اندازی شد ، روی "جزئیات بیشتر" در پایین صفحه کلیک کنید. Task Manager سپس در تمام جلال و جلال خود ظاهر می شود. کارهای زیادی وجود دارد که می توانید با آن کار کنید ، اما ما قصد داریم فقط بر روی کشتن برنامه های غیر ضروری که در زمان شروع کار اجرا می شوند ، متمرکز شویم.
برای جلوگیری از راه‌اندازی برنامه یا سرویس در هنگام راه اندازی ، روی آن راست کلیک کرده و "غیرفعال کردن" را انتخاب کنید. این برنامه را به طور کامل غیرفعال نمی کند. فقط از راه اندازی آن در هنگام راه اندازی جلوگیری می کند - همیشه می توانید برنامه را بعد از راه اندازی اجرا کنید. همچنین ، اگر بعداً تصمیم گرفتید که از زمان راه اندازی آن را راه‌اندازی کنید ، می توانید به این قسمت از Task Manager بازگردید ، روی برنامه کلیک راست کرده و "فعال کردن" را انتخاب کنید.


روی برگه راه اندازی کلیک کنید. لیستی از برنامه ها و خدماتی را که هنگام راه اندازی ویندوز راه اندازی می شوید ، مشاهده خواهید کرد. در لیست وجود دارد که نام هر برنامه و همچنین ناشر آن است ، چه برای راه اندازی و چه در شروع کار ، آن را فعال کنید و "تأثیر راه اندازی" آن ، که با راه اندازی سیستم ویندوز 10 کند می کند.

بسیاری از برنامه ها و خدماتی که در هنگام راه اندازی وجود دارند ممکن است برای شما آشنا باشند ، مانند OneDrive یا Evernote Clipper. اما ممکن است شما بسیاری از آنها را تشخیص ندهید. (هر کسی که بلافاصله می داند "bzbui.exe" چیست ، لطفا دست خود را بالا بکشید. اول از این در مورد Googling عادلانه استفاده نکنید.)

Task Manager به شما کمک می کند تا درباره برنامه های ناآشنا اطلاعات کسب کنید. روی یک مورد کلیک راست کرده و "خواص" را برای اطلاعات بیشتر در مورد آن ، از جمله مکان آن بر روی دیسک سخت ، اعم از آن که دارای امضای دیجیتالی باشد ، و سایر اطلاعات مانند شماره نسخه ، اندازه پرونده و آخرین باری که اصلاح شد ، انتخاب کنید. .

همچنین می توانید روی مورد کلیک راست کرده و "Open file location location" را انتخاب کنید. این گزینه File Explorer را باز می کند و آن را به پوشه ای که پرونده در آن قرار دارد ، می برد و ممکن است سرنخ دیگری در مورد هدف برنامه به شما بدهد.

سرانجام و با کمال کمک ، می توانید "جستجوی آنلاین" را پس از کلیک راست کلیک کنید. سپس Bing با پیوندهایی به سایتهایی که اطلاعات مربوط به برنامه یا خدمات را دارند ، راه اندازی می شود.

اگر واقعاً از یکی از برنامه های ذکر شده عصبی نیستید ، می توانید به سایتی بروید که توسط نرم افزار Reason تحت عنوان "آیا باید آن را مسدود کنم" اداره شود؟ و نام پرونده را جستجو کنید. معمولاً اطلاعات کاملی درباره برنامه یا خدمات پیدا خواهید کرد.

اکنون که تمام برنامه هایی را که می خواهید در هنگام راه اندازی غیرفعال کنید انتخاب کرده اید ، دفعه دیگر که رایانه خود را مجدداً راه اندازی کنید ، این سیستم بسیار کمتر مورد توجه برنامه های غیر ضروری قرار خواهد گرفت.

3. نکات و ترفندهای ویندوز را خاموش کنید
هنگام استفاده از رایانه شخصی ویندوز 10 ، ویندوز به آنچه انجام می دهید توجه می کند و نکاتی را درباره کارهایی که ممکن است بخواهید با سیستم عامل انجام دهید ارائه می دهد. در تجربه خودم ، بندرت اگر این نکات "مفید" را پیدا کنم ، نادر نیستم. من همچنین دلایل حریم خصوصی ویندوز را دوست ندارم که دائماً نگاه مجازی به شانه من می کند.

ویندوز تماشای کارهایی که انجام می دهید و توصیه هایی را ارائه می دهید همچنین می تواند رایانه شخصی شما را با سرعت بیشتری اجرا کنید بنابراین اگر می خواهید کارها را سرعت بخشید ، به ویندوز بگویید که توصیه شما را متوقف کند. برای انجام این کار ، بر روی دکمه Start کلیک کنید ، نماد تنظیمات را انتخاب کرده و سپس به System> Notifications & اقدامات بروید. به بخش اعلان ها بروید و علامت کادر "با استفاده از ویندوز ، نکات ، ترفندها و پیشنهادات" را بردارید.

4. از همگام سازی OneDrive جلوگیری کنید
حافظه ذخیره سازی OneDrive مبتنی بر ابر مایکروسافت ، که در ویندوز 10 ساخته شده است ، همگام سازی و به روز بودن همه رایانه های شخصی شما را حفظ می کند. همچنین این یک ابزار پشتیبان مفید است به گونه ای که اگر رایانه شخصی یا دیسک سخت آن از بین برود ، شما هنوز هم کلیه پرونده های خود را دست نخورده دارید ، در انتظار بازیابی آنها هستید.
این کار را با همگام سازی مداوم فایلها بین رایانه شخصی و ذخیره سازی cloud انجام می دهد - کاری که باعث کند شدن رایانه شما نیز می شود. به همین دلیل یکی از راه های افزایش سرعت کامپیوتر شما متوقف کردن همگام سازی است. اما قبل از خاموش شدن دائمی ، می خواهید بررسی کنید که آیا کامپیوتر شما واقعا کند است یا خیر.

برای انجام این کار ، در قسمت اعلان در سمت راست نوار وظیفه ، روی نماد OneDrive (به نظر می رسد ابری باشد) راست کلیک کرده و سپس بر روی دکمه More در پایین صفحه کلیک کنید. از صفحه ظاهر شده ، روی "مکث مکث" کلیک کنید و بسته به مدت زمان مکث ، 2 ساعت ، 8 ساعت یا 24 ساعت را انتخاب کنید. در این مدت ، آیا شما شاهد افزایش قابل توجه سرعت هستید ، سنجید.

اگر چنین است و تصمیم می گیرید واقعاً می خواهید همگام سازی را خاموش کنید ، روی نماد OneDrive کلیک راست کرده و از پنجره باز شده ، تنظیمات> حساب را انتخاب کنید. بر روی "لغو پیوند این رایانه" کلیک کنید و سپس از روی صفحه نمایش داده شده ، روی "حذف حساب" کلیک کنید وقتی این کار را کردید ، همچنان می توانید پرونده های خود را در پوشه محلی OneDrive خود ذخیره کنید ، اما با ابر همگام نمی شود.

اگر فهمیدید که OneDrive سرعت خود را کند می کند

 

با استفاده از رایانه شخصی اما ترجیح می دهید از آن استفاده کنید ، می توانید مشکلات OneDrive را برطرف کنید. برای اطلاعات در مورد چگونگی انجام این کار ، صفحه "رفع مشکلات همگام سازی OneDrive" مایکروسافت را بررسی کنید.

  • ۹۹/۰۲/۳۰
  • سامان سیرت نیکو

سرعت رایانه