بهترین مقالات و مطالب مفید و خواندنی از هر جا

این وبلاگ شامل بهترین مقالات و مطالب مفید و خواندنی از هر جایی خواهد بود

بهترین مقالات و مطالب مفید و خواندنی از هر جا

این وبلاگ شامل بهترین مقالات و مطالب مفید و خواندنی از هر جایی خواهد بود

  • ۰
  • ۰

در دنیای اعلان های فشار ، ایمیل ، پیام فوری و کوچک شدن فضای اداری ، ما در محل کار به طور فزاینده ای دچار حواس پرتی می شویم. متوسط ​​کارمند روزانه 50 تا 60 بار قطع می شود و حدود 80 درصد از این وقفه ها بی اهمیت هستند. در نتیجه ، مردم با توجه به تحقیقات مک کینزی ، وقت کمی را در آنچه که روانشناسان آن را "جریان" می نامند ، می گذرانند ، فضایی که افراد تا 5 برابر بیشتر تولید می کنند.

مطابق با انستیتوی آمریکایی استرس ، حواس پرتی های مداوم نه تنها باعث می شود افراد کمتر تولید نشود بلکه بیشتر از هر زمان دیگری استرس داشته باشند ، زیرا عدم کنترل کار شخص به عنوان یکی از عوامل اصلی استرس در محیط کار ذکر می شود. بنابراین ، چگونه می توان از حواس پرتی در دفتر جلوگیری کرد تا بتوانیم روزهای خود را کنترل کنیم ، بهترین کار خود را انجام دهیم و بهزیستی عاطفی خود را بهبود ببخشیم؟

1. ارتباطات ناهمزمان را تمرین کنید

وقتی نامه الکترونیکی می گیرید ، واقعاً خوب است که فکر کنید: "من متناسب با من به این امر می رسم."

گذشته از فواید اختصاص دادن وقت بیشتر به افراد برای تمرکز بدون وقفه ، ارتباطات ناهمزمان با افزایش مدت زمانی که ما باید به یک درخواست پاسخ دهیم ، تصمیم گیری را بهتر در تصمیم گیری قرار می دهد. وقتی در تماس تلفنی یا گپ تصویری هستید ، تصمیم گیری در زمان واقعی می کنید ، در حالی که اگر از طریق ایمیل ارتباط برقرار می کنید ، زمان بیشتری برای فکر کردن در مورد پاسخ خود دارید.

برای اینکه این کار را با موفقیت انجام دهیم ، باید از "فوریت" خودسرانه که هنوز در محل کار در سراسر جهان رنج می برد ، تقریباً یک قرن پس از دویت دی آیزنهاور ، که به نقل از دکتر جی. Roscoe میلر ، رئیس دانشگاه شمال غربی غربی ، گفت: : "من دو نوع مشکل دارم: فوری و مهم. ضروری فوری مهم نیستند ، و مهم هرگز ضروری نیستند. " گفته می شود که این "اصل آیزنهاور" چگونگی اولویت بندی رئیس جمهور سابق بار کاری خود است.

برای بهینه سازی پیام ناهمزمان و اجتناب از تعداد زیادی ایمیل پیگیری ، موارد زیر را در درخواست اولیه خود بگنجانید:

جزئیات کافی
پاک کردن موارد (های) اقدام
موعد مقرر
اگر گیرنده نتواند الزامات شما را برآورده کند ، مسیر برگشتی وجود دارد
2. دسته ای همه چیز را بررسی کنید

"فقط به سرعت چک کردن" هر چیزی ، حتی برای یک دهم ثانیه ، می تواند در طول روز به 40٪ از دست دادن بهره وری بیفزاید و می تواند 23 دقیقه طول بکشد تا پس از تعویض کار دوباره به منطقه برگردیم.

به جای اینکه به طور پراکنده موارد را در طول روز بررسی کنیم ، باید در زمان های از پیش تعیین شده ، ایمیل چک ، پیام های فوری ، رسانه های اجتماعی و حتی پیام های متنی را چک کنید.

اگر با خود کنترلی مبارزه می کنید ، ابزاری مانند افزونه Inbox Pause Gmail به شما امکان می دهد یک بار که این گزینه را چک کرده اید ، صندوق ورودی خود را مکث کرده و در صورت آماده بودن آن را فقط مکث کنید. Blocksite و برنامه Freedom همچنین به شما امکان می دهند در طی بازه های مشخص دسترسی به وب سایت ها و برنامه های خاص را مسدود کنید.

 

3. مزاحم نشوید

اگر در حال خواندن این مطلب هستید و فکر می کنید: "اما من در یک دفتر برنامه ریزی کار می کنم و جلوگیری از قطع شدن کار غیرممکن است" ، با استفاده از یک مکانیسم سیگنالینگ به تیم خود اطلاع دهید که در منطقه هستید (یا سعی در گرفتن در آنجا) و اینکه آنها نباید شما را آزار دهند ، مگر اینکه این امر از نظر قانونی ضروری باشد. این می تواند به اندازه یک جفت هدفون ساده باشد.

4- از تقویم تتریس خودداری کنید

در محل کار امروز ، این یک هنجار گسترده است که دیگران می توانند زمان خود را در تقویم شما ، معمولاً با هزینه اولویت های خود رزرو کنند.

جیسون فرید ، مدیرعامل Basecamp ، در یک قسمت از پادکست Future Squared به من گفت که در Basecamp ، شما نمی توانید در تقویم شخصی کسی رزرو کنید ، بدون اینکه ابتدا بخرید. این بدان معنی است که بیشتر جلسات فقط اتفاق نمی افتد ، زیرا برگزارکننده ممکن است جلسات تلفنی یا پیام فوری را انتخاب کند.

از طرف دیگر ، در نظر بگیرید مناطق غیر جلس را در تقویم خود مسدود کنید ، یا از یک ابزار برنامه ریزی جلسات مانند Calendly استفاده کنید تا افراد جلسات را فقط با شما در ویندوز برنامه ریزی کنند ، بقیه روز را برای تمرکز نگه دارید و از جلوگیری از این کار اطمینان حاصل کنید. مسابقات تنیس از طریق ایمیل که جلسات برنامه ریزی اغلب به انحطاط تبدیل می شوند.

5- حلقه جلسات را ببندید

به جای ریسک برای وقفه های پیگیری و جلسه ای برای بحث در مورد جلسه قبلی ، اطمینان حاصل کنید که هر جلسه را با اقدامات بعدی عملی ، مسئولیت های واضح واگذار شده و موعد مقرر ترک می کنید.

6. استفاده از "پاسخ به همه" را متوقف کنید

پاسخ به همه ، به عنوان مکانیسم برای به اشتراک گذاشتن پاسخگویی استفاده می شود ، فقط پچ پچ غیر ضروری را به صندوق ورودی و فضای مرکزی افراد اضافه می کند. نسبت به تصمیمات خود مالکیت بیشتری داشته باشید و فقط به افرادی که نیاز به اطلاع دارند از طریق ایمیل ارسال کنید.

7. از فضاهای سوم استفاده کنید

همانطور که سو شلنبرگر برای وال استریت ژورنال نوشت ، "همه این مهندسی اجتماعی (دفاتر برنامه باز) حواس پرتی بی پایان ایجاد کرده اند که چشم کارمندان را از صفحه های خود دور می کند. نویز بصری ، فعالیت یا حرکتی در اطراف لبه های دید دیداری یک کارمند ، می تواند تمرکز را از بین ببرد و تفکر تحلیلی یا خلاقیت را مختل کند. "

اگر با دفاتر برنامه ریز دست و پنجه نرم می کنید ، سعی کنید کارهای فضا سوم بیشتری را برای تفکر انتقادی در روز خود بگنجانید. سعی کنید یک فضای آرام در دفتر ، یک دفتر سرویس یافته پیدا کنید یا مدتی برای کار از خانه مذاکره کنید.

 

8. اعلان های فشار را خاموش کنید

متوسط ​​اجرایی روزانه 46 اعلان فشار دریافت می کند. برای جلوگیری از انگیزه های Pavlovian ما در پاسخ به نشانه ها ، به سادگی اعلان های فشار خود را خاموش کنید. دریابید که چگونه اینجا

9. از حالت هواپیما استفاده کنید

همچنین می توانید از حالت هواپیما برای محدود کردن پیام متنی و قطع تماس تلفنی در ساعات مشخصی از روز استفاده کنید. اگر ایده انجام این کار باعث اضطراب شما می شود ، همیشه می توانید اعداد خاص ، مانند افراد عزیز یا همکاران تجاری با ارزش و مهم را معاف کنید. می توانید حالت "Do Disturb" را روی یک آیفون تنظیم کنید تا مخاطبین "مورد علاقه" تعیین شده شما بتوانند از طریق آن ، در حین خاموش کردن تماسها یا پیام های دیگر ، از بین بروند.

10. لایه های تأیید را محدود کنید

در حالی که اجرای آن دشوارتر است ، تبدیل شدن به "بوروکراسی حداقل کارآمد" - از بین بردن لایه های غیر ضروری مصوبات مورد نیاز برای به دست آوردن کارهای پیش پا افتاده و نه چندان نتیجه ای - به این معنی است که کاغذهای کمتری برای جابجایی وجود خواهد داشت ، این بدان معنی است که وقفه های کمتری برای افراد به وجود می آید.

آگاهی مهم است
گذشته از تحولات محیطی ، انسان برای صرفه جویی در انرژی در راستای حفظ شلیک در زنده ماندن بر روی ساوان تکامل یافته است. به همین ترتیب ، ما مستعد انتخاب پایین ترین میوه حلق آویز و یا انجام ساده ترین کارها در ابتدا هستیم - به جای کار در این ارائه ، به بررسی ایمیل بپردازید. آگاهی بیشتر از تمایلات ما برای انتخاب میوه های کم آویز ، دور شدن از فعالیت های کم ارزش ، گام اول به سوی تغییر رفتارهایمان است.

سازمان هایی که فرهنگ سازی را ایجاد می کنند تا به حداقل رساندن حواس پرتی بپردازند ، از مزایای نیروی کار متمرکز بهره مند می شوند و باعث می شوند که افرادشان احساس استرس کمتری داشته و در نهایت برآورده تر شوند.

  • ۹۹/۰۲/۲۲
  • سامان سیرت نیکو

تمرکز