بهترین مقالات و مطالب مفید و خواندنی از هر جا

این وبلاگ شامل بهترین مقالات و مطالب مفید و خواندنی از هر جایی خواهد بود

بهترین مقالات و مطالب مفید و خواندنی از هر جا

این وبلاگ شامل بهترین مقالات و مطالب مفید و خواندنی از هر جایی خواهد بود

  • ۰
  • ۰

در یک مقاله اقناعی ، کار نویسنده این است که خواننده را متقاعد کند که یک دیدگاه خاص را بپذیرد یا یک اقدام خاص را انجام دهد. مقالات اقناعی مستلزم تحقیق خوب ، آگاهی از سوگیری خواننده و درک کاملی از هر دو طرف مسئله است. یک مقاله اقناعی خوب نه تنها دلیل صحیح نظر نویسنده را نشان می دهد ، بلکه دلیل مخالف بودن نادرست بودن مقاله نیز نشان می دهد.

نوشتن اقناعی بخشی از زندگی مدرن است - که در تبلیغات ، سرمقاله های روزنامه ها ، وبلاگ ها و سخنرانی های سیاسی یافت می شود. تکالیف نوشتن و تست های متقاعد کننده اغلب مربوط به مسائل معاصر است ، به عنوان مثال: "هیئت مدیره مدرسه در مورد ممنوعیت استفاده از تلفن های همراه در مدرسه بحث می کند. مقاله ای بنویسید که هیئت مدیره را برای اتخاذ موضع خود قانع کند. " همانطور که در این نوشتن نامه قانع کننده نشان داده شده است ، هدف اصلی اطلاع رسانی نیست بلکه "ترغیب" یا "ترغیب" مخاطب (هیئت مدیره مدرسه) است تا به روشی خاص فکر کند یا عمل کند.

 

1. پیش نویس مقاله
مرحله پیش نویس نگارش مقاله قانع کننده بسیار مهم است. در طی این مرحله ، دانشجویان باید تمام جنبه های مقاله را برنامه ریزی کنند:

موقعیت را انتخاب کنید. دانش آموزان باید در مورد این مسئله فکر کنند و طرفی را که مایل به دفاع هستند انتخاب کنند.
مخاطب را درک کنید. برای نوشتن یک مقاله اقناعی مؤثر ، نویسنده باید دیدگاه خواننده را درک کند. آیا خواننده بی طرف است یا تمایل به طرفداری از یک طرف یا طرف دیگر دارد؟
تحقیق را انجام دهید. مقاله قانع کننده به شواهد محکم و قانع کننده بستگی دارد. به یک منبع واحد اعتماد نکنید. اطلاعات را از چندین وب سایت و مواد مرجع بکشید. با کارشناسان و معلمان جامعه صحبت کنید. بخوانید و یادداشت بگیرید. هیچ تعویضی برای آگاهی از هر دو طرف مسئله وجود ندارد.
قانع کننده ترین شواهد و همچنین نکات کلیدی برای دیدگاه مخالف را مشخص کنید.
سازماندهی مقاله persuasive: رئوس مطالب و ساختار
بعد ، یک طرح کلی ایجاد کنید. برای اثبات قویترین استدلال ، شواهد را سازماندهی کنید. اگر معلم ساختار مقاله را مشخص کرده است ، آن را در طرح کلیه گنجانید. به طور معمول ، مقاله قانع کننده شامل پنج یا شش بند است:

رئوس مطالب مقاله
پاراگراف مقدماتی
با استفاده از "قلاب" توجه خواننده را جلب کنید.
یک بررسی کلی از استدلال ارائه دهید.
با یک بیانیه پایان نامه ای که موضع مورد استدلال را نشان می دهد ، ببندید.
پاراگراف بدن
هر بند بدنه باید روی یک اثبات تمرکز کند.
در هر پاراگراف ، جزئیات پشتیبانی کافی را ارائه دهید.
مخالف پاراگراف نمای
نکات کلیدی دیدگاه مخالف را شرح و سپس رد کنید.
نتیجه گیری پاراگراف
پایان نامه و استدلال را تقویت کنید و تقویت کنید.
2. تهیه مقاله
هنگام نوشتن پیش نویس اولیه مقاله قانع کننده ، پیشنهادات زیر را در نظر بگیرید:

بند مقدمه باید دارای یک "قلاب" قوی باشد که توجه خواننده را به خود جلب کند. با یک واقعیت یا یک آمار غیرمعمول ، یک سؤال یا نقل قول یا یک بیانیه تأکید باز کنید. به عنوان مثال: "رانندگی در حالی که با تلفن همراه صحبت می کنید ، حتی بدون هندزفری ، معادل مستی رانندگی است."
بیانیه پایان نامه نباید جایگاهی در مورد جایگاه نویسنده داشته باشد.
هر بند بدنه باید یک نکته جداگانه را در بر بگیرد و جملات هر پاراگراف باید شواهد محکمی را در قالب حقایق ، آمار ، نقل قول از کارشناسان و مثالهای واقعی ارائه دهد.

روشهای مختلفی را برای ایجاد استدلال در نظر بگیرید ، از جمله استفاده از قیاسی ، ترسیم مقایسه یا تصویرسازی با وضعیت فرضی (مثلاً ، فرض کنید که اگر فرض کنید که ...).
فرض نکنید که مخاطبان دانش عمیقی از این مسئله دارند. شرایط را تعریف کرده و اطلاعات پس زمینه را ارائه دهید.
پاراگراف نتیجه گیری باید مهمترین شواهد را خلاصه کند و خواننده را به اتخاذ موضع یا اقدام عملی ترغیب کند. جمله پایانی می تواند یک ادعای چشمگیر باشد ، پیش بینی ای که دلالت بر اقدام فوری دارد ، سوالی که باعث می شود خوانندگان به طور جدی درباره این موضوع فکر کنند یا توصیه ای که به خوانندگان ایده های خاصی درباره آنچه می توانند انجام دهند ، می دهد.
3. تجدید نظر در مقاله
در مرحله تجدید نظر ، دانش آموزان کار خود را با هدف ساختن بهترین نتیجه ممکن ، مرور ، اصلاح و سازماندهی مجدد می کنند. این ملاحظات را در خاطر داشته باشید:

آیا مقاله حاضر موضع محکمی در رابطه با موضوع دارد که از حقایق ، آمارها ، نقل قول ها و مثال های مربوطه پشتیبانی می شود؟
آیا مقاله با یک "قلاب" مؤثر که خوانندگان را به خود جلب می کند باز می شود و خواندن آنها را حفظ می کند؟
آیا هر پاراگراف شواهد قانع کننده ای دارد که بر روی یک نقطه پشتیبانی واحد متمرکز باشد؟
آیا نقطه نظرات مخالف ارائه و قانعانه رد شده است؟
آیا ساختار جمله متنوع است؟ آیا انتخاب کلمه دقیق است؟ آیا انتقال بین جملات و پاراگرافها به درک خواننده کمک می کند؟
آیا پاراگراف نتیجه گیری ارزش جایگاه نویسنده را به شما منتقل می کند و خواننده را ترغیب می کند تا فکر کند و عمل کند؟
اگر مقاله هنوز علامت گمشده است ، به پایان نامه نگاهی بیاندازید. آیا این قوی ترین استدلال را ارائه می دهد؟ آن را با نوشتن یک بیانیه پایان نامه برای دیدگاه مخالف تست کنید. در مقایسه ، آیا پایان نامه اصلی نیاز به تقویت دارد؟ هنگامی که پایان نامه یک استدلال خوب ساخته شده با دیدگاه مخالف روشن داشته باشد ، بقیه مقاله باید راحت تر در جای خود قرار بگیرند.

4- ویرایش مقاله
در مرحله بعد ، خطاهای تصحیح و تصحیح در دستور زبان و مکانیک را اصلاح کرده و برای بهبود سبک و وضوح ویرایش کنید. داشتن یک دوست به خواندن مقاله ، به نویسندگان کمک می کند تا با یک دیدگاه تازه ویرایش کنند.

5. انتشار مقاله اقناعی
اشتراک یک مقاله قانع کننده با بقیه کلاس یا با خانواده و دوستان می تواند هم هیجان انگیز و هم مرعوب باشد. از تجربه یاد بگیرید و از بازخورد استفاده کنید تا مقاله بعدی حتی بهتر شود.


 

 

  • ۹۹/۰۲/۱۵
  • سامان سیرت نیکو

نوشتن مقاله